mandag 12. desember 2011

Beste foto


























Ideen bak dette fotoet var å vise hvordan tåken påvirket landskapet. Bakgrunnen er nesten helt borte, og du vet ikke hva som befinner seg der. Fuglene flyr rundt i det ukjente. Og kontrasten mellom det som nesten blir helt borte og fuglen er vakker. Jeg mener at jeg har fanget et fint øyeblikk i dette fotoet.  Lyset i dette bildet skaper en fin stemning. Den er mystisk og dyster, men allikevel vakker på en måte. Et naturlig og kaldt lys som står fint i kontrast mot den mørke stolpen på markøren og det sorte på vingen til fuglen. 


Komposisjonen i fotoet er fin, med fuglene og markøren plassert på en bra måte. Fokuspunktet i dette fotoet er fuglen som sprer vingene. Men når du ser mer på det vil du oppdage flere fine detaljer. En fin detalj er måken som sitter på markøren i vannet. Jeg liker også gjenspeilingen fra markøren i det ellers så matte vannet.


Det er ikke mye som er redigert i dette fotoet, men jeg har justert litt på eksponeringen i Iphoto. 


Jeg brukte Canon EOS 550D med disse innstillingene da jeg fotograferte:
Lukker 1/4000
Blender f/5,6
Brennvidde 55mm
ISO-hastighet 1600
Manuell fokus 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar