mandag 28. november 2011

Hvordan lage animasjon i Photoshop


Det første du gjør er å åpne bildene du vil bruke i Photoshop


For å lage en animasjon må du ha den lille boksen som er der nede. Får å få frem den klikker du på window - animation.


Så skal du legge til alle bildene. Dett gjør du ved å lage nye layers på hovedbildet. Jeg har laget seks layers siden jeg har seks bilder. Gå dermed inn på hver og et av de andre bildene. Kopier bildene og lim de inn i hver sitt layer. Du kopierer bildene ved å trykke Select - All - cmd + C. Dermed får du inn på det layeret du skal lime det inn i og trykker cmd + V.



Slik skal de se ut.


Så skal du lage selve animasjonen. Dette gjør du ved å trykke på Duplicates selevted frames, og lage så mange som du trenger. Jeg lager totalt seks stk.


Så blir det slik.


Nå skal du velge hvilket bilde som skal vise i de forskjellige. Dette gjør du ved å fjerne alle de merkerte øynene, utenom på det som skal vise.



Så skal du bestemme hvor lenge bildene skal vise. Jeg velger 0,1 sek.

For å lage gif-en klikker du på File - Save for Web & Devices


For at filen ikke skal være så stor så endrer jeg på image size: 
W 700 px
H 467 px




Gå inn på TinyPick og last opp bildet ditt. 


Kopier http linken


Lim inn i blogg innlegget.



Image and video hosting by TinyPic



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar