mandag 24. oktober 2011

Mitt beste bilde


























Dette er det bildet jeg er mest fornøyd med. Jeg føler at jeg har stengt alt annet ute, og alt som er i fokus er  den lille vanndråpen som er på nippet til å falle av bladet. Høsten er her, og vinden og regnet herjer. Men inne i alt dette kalde og uhyggelige kan vi finne noe så vakkert som dette. En enslig vanndråpe.

Vanndråpen og bladet er fokuspunktet. Lyset som er i dette bildet er også veldig fint. Det var egentlig en mørk høst dag, men da jeg var ute så lysnet det litt til og en solstråle kom fram mellom skyene. Men jeg brukte blitz da jeg tok dette bildet, så det er et unaturlig lys.  Kontrasten mellom mørket i bakgrunnen og den lyse vanndråpen har mye å si på uttrykket du får av bildet. Det er noen organsike linjer i bildet som skaper balanse og dybde. Jeg har ikke redigert dette bildet, dette er organialen. Det er også noe av det som gjør at jeg syntes dette bildet er det beste. Jeg trenger ikke redigere det, for det er allerde så fint.

Jeg tok dette bildet med Canon EOS 1000D og 50-200mm objektivet. Lukkertiden er 1/60, blender f/5,6 og ISO 400. Jeg valgte å kalle bildeserien med dette bildet i for "Etter regnet".

Jeg har lært at det gjør ingenting om det er dårlig vær og uhyggelig ute. Mulighetene er mange, og du ender kanskje opp med et kjempefint bilde. Det gjor jeg.


De andre bildene fra "Etter regnet" kan du se her: http://amaliesfotoblogg.blogspot.com/2011/10/etter-regnet.html

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar